Usuwanie EGR

Usuwanie zaworów EGR

Usuwanie zaworu EGR, czyli zaworu recyrkulacji spalin, polega na zmianie parametrów w oprogramowaniu sterownika silnika. Parametry zmieniane są tak aby zawór pozostawał zamknięty, a sterownik ignorował jego ewentualne awarie nie doprowadzając do przejścia w tryb serwisowy. Awarie zaworów spowodowane są nagromadzeniem w nich nadmiernej ilości sadzy. Zdjęcie obok wyjaśnia chyba wszystko. Zawór ma za zadanie dostarczyć do kolektora ssącego, którym silnik  "oddycha" czystym powietrzem spaliny. Widzicie Państwo na zdjęciu jakie to niesie za sobą skutki. Część tej sadzy potrafi się urwać i dostać do silnika niszcząc turbinę, a nawet w skrajnych przypadkach doprowadzić do uszkodzenia zaworów w głowicy cylindrów.

Reasumując zaklejony zawór zacina się w pozycji otwartej, bądź zamkniętej. Komputer silnika stale bada położenie tego zaworu. Jeśli zawór będzie w złej pozycji gwarantuje nam to brak mocy oraz kontrolkę na desce rozdzielczej informującą nas o awarii silnika.

O ile zawór zepsuje się w pozycji zamkniętej, czyli nie dostarcza spalin do silnika, wystarczy modyfikacja oprogramowania w celu jego usunięcia. Natomiast jeśli zawór będzie otwarty, bądź uchylony, przed modyfikacja elektroniki wymagany jest jego demontaż oraz czyszczenie.